Selamat Berbuka Puasa

04 September 2009 at 9:04 PG
Semalam dan hari ni dua hari berturut² aku ngan wife aku gi berbuka or bak kata org Brunei Sungkai luar...

1st....on the 3rd kami buka kat restoren I-Lotus.Sungkai Buffet @ 16.80/person.
actually just wanna try out jer sal ramai yg kata sungkai kat situ best.so...my wife pun book la table for 2..
Sampai sana dalam kul 6pm..giler ramai org..
makanan....boleh tahan banyak untuk dipilih sampai aku pun tak tau nak pilih apa nak dimakan...
antaranya...seafood (udang?ketam? ikan pari?semua ada..cuma perlu pilih dan hantar jer kat cook dorang tu.then dorang masakkan dan hantar ke table..) ABC, bubur kacang, kuih muih jgn cakap la..tak terpilih.. :D




yang paling menarik perhatian aku...ketam sumbat
(aku yg bagi nama sebenarnya) sampai 4 ketul la aku makan..

Inilah ketam yg menjadi mangsa aku...


Pendek kata(panjang tak kata apa² laaa) banyak sgt makanan yg dihidangkan.kalau untuk yg kuat makan or kuat mentekedarah (bak kata org kg aku laaa) tempat ini sgt sesuai utk dorang...

lagi 1 yg best..dorang siap provide ubat nyamuk kat bawah meja takut nyamuk kacau time makan








Inilah rupanya aku yg sedang menikmati Seafood + kambing


2nd....
on the 4th (last day dapat makan luar dibulan puasa pasal bibik balik cuti raya n takde org nak jaga Darwish ) makan di Big Papa coz my wife menang voucher Sungkai Buffet dari kuiz radio last week.so kalau tak hari ni bila lagi..



Kalau bab makan free ni mmg laju jer lah jawapnya..memandangkan voucher tu hanya satu jer..terpaksalah bayar utk sorang lagik. For me..$8 tu kira ok la ngan makanan yg dihidangkan..


Inilah sebahagian dari hasil kautan yg pertama..ada banyak lagi segala bubur, rojak ngan kuih muih...sebab meja tu kecik..muat² utk 2 pinggan ngn few cawan jer jadi tak dpt la nak kaut semua in 1 shot...

tapi yg buat kami hairan...cemana lak si Syafi boleh ada sungkai skali ngan kitorang kat sana..hehehe.mesti korang tak cayakan???
Nah!!!....







My luvly wife yg kekenyangan selepas sepinggang nasi + mee + air bandung...:D
jgn marah...

1 Responses to Selamat Berbuka Puasa

  1. mamapp Says:

    yummy.. sedappnyer.. cantik sgt noy dlm pics nih.. agaknye sebab lovely hubby yg amik kot..

    wah ni magic ni camne ada syafi kt brunei lak.. agaknye semalm dia gi brunei jap kot hehe.. ada rupa sket tang rambut n bentuk muka hehe..

    nice pics izad

Catat Ulasan

Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Karjat Resorts |