Selamat Berpuasa

22 Ogos 2009 at 6:59 PTG
Semalam....
21 Aug 2009, seluruh umah Islam di Brunei dan Malaysia mula mengerjakan ibadah puasa...
negara lain aku tak tau lah sal aku cuma ada kaitan dgn 2 negara ni jer...

Seperti biasalah...bulan2 puasa ni sumer activity macam tuned down...dan macam tahun2 lepas sejak aku mula pandai puasa..."Apasal la lambat sgt nak petang ni?? " hahaha..

Bulan puasa ni teringat time aku mula puasa time umur aku 8 thn.Dari pagi puasa...konon nak pusasa full day laa....tapi bila balik dari sekolah...dengan tak pikir apa2 dah terus jer minum kat dapur macam hari2 biasa jer...tak ingat langsung hari tu aku puasa...then bila tersedar hari tu puasa...terus jer aku gitau mak aku nak buka puasa tghari jer sal tak larat nak puasa sampai petang...padahal aku dah minum dah tadi...ehehehe.time tu aku tak tau pun kalau tak sengaja minum tak batal puasa...

Pengalaman puasa kat UK lagi best.Puasa dari kul 7am smp kul 4pm jer.tu pun kekadang terlajak sampai kul 9pm baru nak berbuka..Seronok la puasa kat uk..dah la sekejap, time winter lak tu...kira cam beruang hibernate la sekejap.....

Tahun ni tahun ke 5 aku puasa kat brunei.Mcm biasa..nothing special selain dapat kurma free yg best giler rasanya...kat brunei jer ada.kat tpt lain mana ada ni kurma free time bulan puasa.
Moga Ramadhan kali ini membawa keberkatan kepada kami sekeluarga...
Buat mak dan ayah di kampung...insya Allah thn depan adik balik beraya bersama keluarga di kampung

0 comments

Catat Ulasan

Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Karjat Resorts |