Opening Act

04 Ogos 2009 at 9:53 PTG
Actually aku pun tak tau nak tulis apa...tapi since everyday i'm reading my wife blog...ada gak rasa nak wat blog..walaupun idea tak berapa banyak mana nak di blogkan...


hari ni bermula wif call from office..."Can u come to office and collect ur cheque.The cheque is ready"....alhamdulillah...tu pun sebab semalam aku call account section.ader ker accountant tu boleh gitau aku dia lupa nak prepare gaji aku...hampeh tulll....

then dr opis terus ke bank tukar cheque. kuar dr bank jer terus setlle segala bill2 yg tak penah pandai lambat datang mintak duit tu...dan yg bikin panas...astro siap ada late charges sal due date semalam..aku tak tau pun ada due date...sehari pun mau kira kaaaa???
then fon bill ngn broadband..

siap tu semua baru lah gerak gi site...tapi sempat gak singgah kedai RC cari spare parts kete kontrol aku...ehehehe...on de way...apa salahnya singgah jap...ehehehe...
seperti biasa....setiap kali aku carik part kat kedai tu mesti takder...
tak tau la aku part apa jer yg ada kat kedai tu..tak penah sekali pun ada...
apa daaaaa....kedai jer besar!!

otw site...
jalan tak berapa clear...jerebu.index pencemaran udara pada tahap TIDAK SIHAT!
so hari ni tak leh keluar..dok dlm opis jer..ehehehe..
sebelum sampai site...gi Pekan Tutong dlu...
survey tayar...walaupun aku tau absorber belakang tu yg punca tayar aku makan tak sama..tapi buat masa ni...pakai jer la dulu apa yg ada...
maybe nx month utk raya karang la baru tukar absorber tu...
Hasilnya....2 bijik tayar Bridgestone Potenza GII Made In Japan....berharga $100..ehehehe...
ok la tu sementara menunggu nak tukar absorber tu...tak larat dah bumpy ride hari2...

Next things.....
repair merc my uncle yg aku langgar minggu lepas...
sib baik la side mirror jer patah..repair bracket + tukar cermin sja...
then bodywork sikit kat pintu...tapi mau2 gak dlm $300 kot ketuk ngan cat..
bodywork harga boleh runding..tak per...
kalau nak tukar side mirror baru...only place yg ada jual is Merc Agent..and they quote me 1K inclusive installation.Bodywork lain lagi...Damn!!!
hopefully boleh settlekan those things by this week..lagi lama simpan,lagi sakit kepala nak pikir....arrrghhh

1 Responses to Opening Act

  1. Izad Says:

    Hi IzdNy..good post..bah bila kan di usai ni

Catat Ulasan

Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com | Karjat Resorts |